mitt tvåtusentolv

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Jag fyllde 18- gick ut för första gången & kom hem på morgonen. Jag tog körkort. Jag klippte håret kort & trivs för det mesta väldigt bra i det. Jag slutade rida, vilket fortfarande kan kännas konstigt. 

 
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Ork till att gå till bussen för att komma till skolan. Mod, massa massa mod, att göra det jag vill. Inte ha ångest över att jag tränar för lite & faktiskt vara stolt över mig själv. 

Vilka länder besökte du?
Storbritanien- London. & en veckas sol i Italien. 

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Det är mer stunder som jag kommer att minnas. Som när jag och natalie cyklade i onepiece för att köpa sushi. När jag och Louise hade picknick på taket. När jag och malin hängde i långbro parken eller vid långsjön eller på min ballkong. När jag åkte till örebro för att överraska erik på hans födelsedag. När vi såg swedish house mafia. När jag och Olivia cykalde mer än en mil för att köpa hallon. När hanna lämnade finaste lappen i min låda på alla hjärtans dag. När vi överraskade mikaela när hon fyllde år. Det enda datum jag egentligen kan förutom födelsedagar är mitt & eriks. Den nionde varje månad är det vår dag. 

Vad var din största framgång 2012?
Att jag mer och mer börjar acceptera min egen kropp. Att jag klarade av att ta körkort. Att jag har bra betyg. Att vi klarar av vårt distansförhållande, jag & min prins. Att jag har så fina vänner i mitt liv som alltid finns där. 

Största misstaget?
Att jag spenaderade ungefär hela min sommar på hemköp ( & att jag har så många kort från när jag sitter i kassan.) Att jag svek en vän. 

Bästa köpet?
Lätt swedish house mafia biljetten. min nyårsklänning & vinterjacka. julklapparna.

Något du önskade dig och fick?
Äkta kärlek och fina vänner. 

Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, särkskilt såna som mest bara ligger i garderoben. Mitt körkort. Mat, en massa mat i alla dess former. Och mitt förhållande, men det är så värt de 400 kronor det kostar varje gång jag åker dit. För han är värd allt. 


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Lyckligare.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag får se hans leende efter massa massa massa dagar ifrån varandra. När jag gör något roligt med mina vänner. När man får ett fint sms helt oväntat. 

Vad önskar du att du gjort mer?
Pluggat. Tagit tag i saker. Njutit mer av stunden. 

Favoritprogram på TV?
Jag ser inte så mycket på tv faktiskt. Tv stunderna hemma hos oss är bonde söker fru, haha det är rätt så sorligt. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag fick presenter på sängen, gick i skolan och fikade med mina vänner. Åt ute med familjen på kvällen. 

Blev du kär i år?
Tusen gånger om.

Högsta önskan just nu?
Att det här året kommer bli så himlans bra. Friheten som kommer efter studenten och möjligheten till att göra något nytt. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mindre stress och bättre sömn. Att kunna vara mer med vänner och pojkvän. 

Vad fick dig att må bra?
Alla människor runt mig som får mig att skratta varje dag, att studenten snart är här, att jag tog körkort, att min familj är riktigt fin, att jag har en pojkvän som älskar mig varenda dag. 

Vem saknade du?
De människor som man träffar för sällan eller inte träffar alls längre. 

De bästa nya människorna du träffade?
De bästa människorna fanns redan i mitt liv när året började. 

 

 

Lämna en kommentar
Postat av: Thea

Så himla fint år du verkar ha haft! Hoppas du får ett fint 2013 Sofia! :)

2013-01-09 @ 19:39:26
URL: http://kaffeochthea.blogg.se/
Postat av: julia

vilken grym sammanfattning och härliga bilder!:) kram

2013-01-09 @ 23:52:10
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se
Postat av: Felicia Johansson

Låter som du haft ett jättebra år Sofia! Hoppas att 2013 blir lika bra, om inte bättre :)

Tack för dina ord du skrev när det hade tagit slut. Tyvärr, om man kan uttrycka sig så, så har det fortfarande varit slut mellan oss. Men det var kanske bäst så. Idag är jag i alla fall tillbaka på rätt bana igen och leendet på läpparna tillbaka. Hoppas allt är bra med dig! Kram

2013-01-12 @ 15:02:24
URL: http://feliciavendela.wordpress.com

Vad vill du säga?

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Har du en mail?: (publiceras ej)

En blogg kanske?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0