fredaag

skoldagen har faktiskt gått snabbt idag, sociologi och drama stod på schemat. jag och mikaela var två tvillingar, därav den snygga utstyrseln på bilden. heheh. ska snart åka och handla med mamma. går max till bilen i detta underbara väder som vi har här i sverige. och idag kommer olivia hem!!!!!

torsdag

stannade hemma från skolan idag med. tror att det var ganska välbehövligt. har mest legat och sovit hela dagen, räknat matte och målat naglarna. körkortsteori och middag på balkongen har jag också hunnit med.

Redo för att sova innan klockan tio

Ligger i sängen och tänker sova. Vilket är princip det enda jag gjort idag. Sovit och gjort några mattetal. Håller tummarna för att jag mår bra imorgon och är i skolan klockan åtta. Saknar min pojkvän lite extra mycket just nu. Jag vill också sova ha sovsällskap på nätterna.

vettigt inlägg osv

fått feber under natten och hostat som en gris. idag har jag sjukanmält mig och tänker mest bara ligga hemma i sängen och sova. enda "bra" dagen på hela vägen att vara sjuk på. kollar på resor till höstlovet, vill verkligen åka bort nånstans!!

måndag och skolstart

klockan nio imorse var vi åter i skolan efter lovet. kändes sådär. kommer bli ett tufft år med mycket plugg och sena dagar, men det kommer vara så värt det om två terminer!!! slutade halv fem och gick till frisören, kom därifrån med ganska mycket kortare hår. känns.... oklart.

regnig söndag

vaknade upp och var jätteförkyld. cyklade till frisören och blev av med allt slitet, funderar på att åka tillbaka i veckan och klippa kortare. hmmm...svårt val. sen har jag kört bil med pappa i två timmar i spöregn och bäddat rent min säng. nu tänker jag spendera resten av dagen framför datorn och försöka må bra tills skolstarten imorgon, taggaaaaaa!!! ett år kvar bara.!!!!

Tidigt morgon

Idag är det självklart en av de få fina dagarna denna sommar och jag ska sitta i kassan på Hemköp till klockan fyra. Score. Imorgon när jag är ledig ska det regna, ännu mer score.

en stillsam och tråkig fredag

idag har jag inte mått helt hundra, kom iallafall iväg till fruängen och tog blodprover och åt därefter frukosten på bilden. sen har jag mest sovit och suttit ute i solen. cyklat till affären med ludvig för att kunna baka kokostoppar. en sådan ska jag unna mig ikväll och fruktsallad. mumma.

onsdag

idag var en seg dag. sov till elva, gick runt sjön, åt frukost, satt framför datorn, cyklade till gymmet, jobbade fyra timmar, cyklade hem i regnet och åt tacos till middag.

man inser inte vad man har, förens man har förlorat det.

efter att inte ha ridit sen i februari, så börjar jag verkligen sakna det. saknar hur man verkligen släpper allt annat närman är i stallet, hur kul det är att galoppera på en äng, hur bra det får en att må.

Tisdag & barnvakt

Idag är jag barnvakt till lillebror och lillesyster. Vi har cyklat till Skärholmen och köpt lite grejer till skolstarten och cyklat hem. Gjort våfflor till lunch och nu är vi i parken. Ikväll, eller ah, klockan sex ska jag och Ludvig gå på bio.

kräftskiva med familjen

försökte göra det "kräftigare" med röda glas

Mellan Örebro och Stockholm

Sitter på tåget påväg hem igen. Idag var det extra jobbigt att åka, känns så rätt tillsammans med honom. Min bästa. Ikväll ska jag mysa med min familj och ha en liten kräftskiva (underbart!!!).

Söndag, bakis osv

En huvudvärk från helvetet och illamående på det, lägg till trötthet så har ni mitt mående just nu. Det värsta är att jag inte kan sova för att jag mår som jag mår. Bra sofia bra. Men kvällen igår blev iallafall lyckad!

En seg lördag

Idag är det lördag, ett tråkigt väder och vi sitter mest i soffan och ser på film. Har inget vettigt att skriva, som om jag någonsin haft det men Louise tyckte att jag skulle blogga så ah.......

Torsdag i Örebro

Åkte till Örebro igår och på kvällen firade vi mange som fyllt år med middag och utgång. Lyckad kväll! Sitter för stunden och solar på balkongen tillsammans med en osocial pojkvän, men det är skönt det med.

Tisdag morgon

Känner att det var ett tag sen jag skrev (förlåt Olivia <3). Men har inte gjort så mycket mer än att jobba hela helgen och träffat Hanna, haft en körlektion och pappa kom hem från landet igår. Så nu slipper jag vara ensam längre, woho. Idag ska jag jobba klockan nio, ha körlektion klockan ett, jobba klockan fem och klockan kvart över nio ikväll får jag träffa resten av min familj som jag träffat två dagar på tre veckor.

en fredagsmorgon

Just nu gör det inget att jag sitter på tåget och snart är hemma. Just nu känns det okej att jobba hela helgen. För jag har haft ett par mysiga dagar med min erik, jag kommer tjäna ett antal hundra lappar denna helg, ikväll ska jag träffa en av mina allra bästa vänner. För imorgon ska jag nog träffa Mikaela och på söndag kommer hela min familj hem igen. För på tisdag får jag förmodligen träffa min prins igen.

vet inte vad jag skulle göra utan dig

Den åttonde augusti

Sitter och kollar friidrott med mitt mongo till pojkvän. Även fast jag inte tycker det är så himla intressant så gör det inget, för jag får massa pussar osv. Imorgon har vi varit tillsammans i fyrtio månader, restaurang och bio står förmodligen på schemat. Så lycklig.

Måndag

Det bästa med tacos är att det alltid blir kvar till dagen efter, så jag sitter helt slut efter en jobbig springtur på balkongen och äter resterna till lunch. Om en halvtimme så börjar jag jobba och slutar sex timmar senare, kulkul. Far min har iallafall kommit hem innan mig så jag slipper vara ensam hemma längre.

cause I remember every sunset

fruktsallad, ballerina och te i en termos. en fin vän och en fin kväll på det.

en bra & ledig söndag

jag började min dag med ett varv runt sjön för att sedan äta frukost i solen. mötte upp bella och satt oss i långbroparken för att prata om livet sen sist vi sågs. köpte med oss massa frukt och gjorde en väldigt god fruktsallad till lunch. efter hon åkt hem hamnade jag i solstolen där jag tittade på resor till ett varmt land. tillsist kom louise till mig och vi gjorde tacos som vi åt på taket för att därefter äta fruktsallad och ballerina på samma ställe.

fyra bilder från wakeboardsåkande.

Fredag morgon

Halv sju ringde klockan, lite efter sju satt jag och pappa påväg till tåget. Vi insåg att vi var sena och hade ett eget rally, vilket ledde till att vi kom fram i god tid. Om femtio minuter så börjar jag jobba och gör det fram till klockan sju, himla taggad tjej här borta på tåget! Wooohooo....

Ute i stugan

Igår efter jag slutat jobba så kom pappa och hämtade mig, jag fick köra nästan hela vägen ut till stugan vilket är ungefär en timme och tjugo minuter. Känns bra. Kom fram och möttes av kramar och saknade syskon och min mamma och grillat till middag. Idag sov vi länge innan jag körde in till farmor för att äta lunch och tårta. Påvägen hem stannade i på stadium som hade massa rea, dock inte lika mycket grejer. Pappa och Hannes fick med sig en del och även en wakeboard följde med oss hem. Provåkte ikväll, trots nittion grader i luften och inte många fler i vattnet. Men det var kul, så himla kul. Vill inte jobba igen på fredag. Vill vara ledig.