skriver av mig lite

idag, hade vi engelska redovisning. vi skulle stå framför hela klassen och prata om ett land. helt ensamma var vi inte, utan vi var en grupp. på fyra personer. en efter en skulle man läsa upp den text som man skrivit och försökt lära sig ganska utantill. imorse, när jag gick till bussen satt texten hur bra som helst. som rinnande vatten i ett vattenfall. orden kom i rätt ordning, allt flöt på. som på en motorväg. men när jag stod där uppe, med ett bultande hjärta så var det som allt bara försvann. alla ord jag övat in. precis som en bilkö, det tog bara stopp.
-
fast när jag stod där, så insåg jag att det inte spelar någon roll om orden fastnar. för det är bara jag som vet vad jag egentligen skulle sagt. det spelar ingen roll om jag hoppar över något, för det är ingen som vet att det skulle varit med. jag stod där uppe, och sa det jag skulle säga. och tro det eller ej, det gick faktiskt ganska bra. inte så att man vill skrikv wow! men det var inte heller så att jag ville gömma mig.
-
det är som en låt jag lyssnade på idag "You've got to fight for every dream". det är verkligen så, man måste kämpa för att komma någon vart i livet. det är inte som att åka med en taxi, bara sitta där och se hur andra gör jobbet. utan livet är mer som att cykla. man får göra det själv. ibland med framgångar där man bara kan susa fram. men även med motgångar där man får ta i ännu mer. för allt går, bara man vill. bara man orkar att anstränga sig lite mer än vanligt ibland. bara man kan resa sig efter sina motgångar.
-
för att klara allt som livet innebär, tycker jag att det är otroligt viktigt att man har personer i sin omgivning som finns där för en. som stöttar en när man behöver det, som ger en ny energi. människor som glädjs åt ens framgångar. människor som bara finns där, som märker när man är nere. som skrattar med en. jag har precis dessa människor i mitt liv.
-
min familj. mina vänner. min pojkvän. ni är guld värda.

Lämna en kommentar
Postat av: helena

sv: jodå, allt är bra! :)

självdå?



finblogg !

2011-02-15 @ 20:19:50
URL: http://helenamichaela.blogg.se/
Postat av: Theresa

Fin blogg! <3



Frågestund på bloggen nu, fråga vad ni vill! :P

2011-02-15 @ 20:20:18
URL: http://littlethinker.blogg.se/

Vad vill du säga?

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Har du en mail?: (publiceras ej)

En blogg kanske?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0