Dag 09 – Min tro

Vad tror jag egentligen på?
Jag sitter här, konfirmerad, och funderar på vad jag tror på. Om jag tror på att det finns någon där uppe. Någon som hör våra böner, någon som hjälper oss med livet. Någon. På ett sätt tror jag att det finns någon, inte en gud. Utan bara någon. Jag vill nog inte tro på att vi bara dör och allt blir svart. Föralltid. Jag vill tro på att man lever vidare, precis som i alla filmer. Okej, alla var att ta i. Men som Bröderna Lejonhjärta. Grabbarna dör, men kommer till en ny värld. En ny plats. Och får vara tillsammans igen. Så vill jag att det ska vara för mig med.

Vad tror jag mer på?
Med handen på hjärtat, jag tror på kärlek vid första ögonkastet. Jag tror att det är möjligt att bara genom att se på en person. Genom att se den i ögonen, och man redan då vet- att för eller senare kommer det att bli vi. Eller nej, jag tror inte. Jag vet. För jag har själv varit med om det. Att drunka i någons ögon och i samma ögonblick bli kär. Vad gäller kärlek, så tror jag på ödet. Ödet att det finns någon där ute som man hör ihop med. Något säger mig, att jag har hittat mitt öde. Min själsfrände.

Jag hittade en fin mening på en tjejs blogg, och jag tyckte den passade in;

Men mest av allt, så tror jag på äkta kärlek. Eller egentligen är det ingenting jag tror på. Det är någon jag lever för 

Lämna en kommentar
Postat av: Anonym

Jag älskar dig, snygga, schyssta, vackra dotter!!! // Mamma

2010-12-17 @ 21:45:12

Vad vill du säga?

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Har du en mail?: (publiceras ej)

En blogg kanske?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0