skolan som fångade mitt hjärta. typ.

imorgon. den 23 augusti klockan nio, börjar mitt nya liv. det är en hel hög med känslor som finns i kroppen. nyfikenhet, spänning, rädsla, förväntan, saknad. men jag är säker på att det kommer att bli bra. det kanske tar några timmar, några dagar, någon vecka. men förr eller senare, så kommer den trygghet man kände i kunskap finnas här med. på sjödal. samtidigt som allt känns spännande, saknar jag det gamla. saknar att vakna upp på morgonen, göra sig klar för att sedan gå till skolan. veta att det inte tar mer än åtta minuter. veta att man inte behöver vara rädd för att missa bussen. veta exakt vart man ska gå när man kommer in genom dörrarna. sitta och skriva i loggboken, klottra för att bgs:en är för lång.
det här kommer att bli bra. det känner jag i hela kroppen. nu ska jag njuta av min sista dag på lovet, duschen står helt klart först i kön!

Lämna en kommentar

Vad vill du säga?

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Har du en mail?: (publiceras ej)

En blogg kanske?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0